vinniebackpackingtheworld.reismee.nl

Update Vinniebackpackingtheworld

Update vinniebackpackingtheworld vanuit Koh Samed

Hallo mijn Nederlandse vrienden & vriendinnen.
Om maar meteen met de spreekwoordelijke deur in het Thaise Huis te vallen, dit is mijn voorlaatste update op mijn reisweblog. Ik heb besloten om het reizen te laten voor wat het is voor het moment.Hoewel ik nog vol plannen zit met Down Under heb ik naar mijn idee genoeg gezien en gedaan.As we speak heb ik reeds een enkele reis Amsterdam geboekt, mijn vlucht zal vertrekken vanuit Bangkok met een korte tussenstop op Kuala Lumpur, om vervolgens op Dinsdag de 8e te landen in Nederland.
Maar terug naar de reisverhalen dan, Na het vertek van mijn maat, besluit ik mijn heil te zoeken op een van de vele tropische eilanden die de Golf van Thailand herbergt. Mijn keuze valt op Koh Samed, een klein eiland op 4 uur rijden van Bangkok. Ook hier ontkom niet aan het type chauffeur die naar mijn idee zijn salaris uitgekeert krijgt op basis van reistijd in plaats van ritbasis, met een snelheid die goed is voor een ronde op TT Assen sta ik in no-time op Banphe. Vanaf hier neem ik een lokale boot die mij tegen een kleine vergoeding naar dit prachtige eiland wil overvaren. Een korte rit in een 4x4 brengt mij bij Naga Bungalows, waar ik een kleine bamboo hut toegewezen krijg. Het eiland voldoet precies aan mijn verwachtingen, wit strand, helder blauwe zee en een heerlijke tropische bries die de temperaturen aangenaam houdt. Uiteraard ga ik direct voor een duik in de Golf van Thailand. Na een avond op dit eiland weet ik zeker dat ik hier mijn laatste reis-dagen ga slijten, in de eerste instantie had ik nog wat plannen voor een verder bezoek aan plaatsen in de omgeving maar s'avonds is het hier een paradijs voor zee-voedsel liefhebbers, inktvis, garnalen, en andere ongedefinieerde vissoorten verschijnen regelmatig op mijn bord. Ook hier heeft men de commerciële slag te pakken en s'avonds Happy Hour, erg leuk is ook de strandbar die ‘'Toss a Coin'' als slogan heeft, men neemt een lokale Thaise mund ter hand, kies een zijde en werpt deze in de lucht, ligt deze zijde boven dan is de versnapering van het huis, zoniet, dan gaarne betalen.
De hoofdstraat zelf heeft niet zo gek veel te bieden, behalve dat ik er twee leuke kroegen ontdek, ‘'Old Amsterdam'' gerund door een Nederlandse eigenaar, overbodig om te vermelden waar deze beste man vandaan komt uiteraard. Ook de Ierse kroeg heeft zich meerdere malen mogen verheugen op mijn aanwezig aan de bar. Om te ontsnappen aan het kroegtijgeren huur ik een mini-bike, een Kawasaki 125cc met noppenbanden staat mij de gehele dag bij om op geheel eigen wijze dit eiland te verkennen. Helaas zoals wel vaker een kernmerk van Tropische eilanden kan het weer hier verdacht snel omslaan en ik vertrek met de zon en een korte tijd later rij ik door een moesson en verandert de weg in een groot modderpad, dit geheel ter groot plezier van de bestuurder. Geen pad is mij te gek, waar zelfs de 4x4 jeeps nog rustig aan doen, geldt dit niet voor mij. Sommige paden zijn bijna onbegaanbaar met rotsen, losliggende stenen en een stroom van modder ontneemt mij het zicht op de weg. Mijn off-road igo loopt nog lichte schade op als mijn voorwiel zijn grip verliest en ik voor korte periode het luchtruim kies. De landing verloopt niet geheel vlekkeloos, mijn rugzak neemt een groot deel van de impact op zich. Schaafwonden all over en mijn zonnebril heeft een zeer trendy model aangenomen. Het stuur en ornamenten is niet meer wat het geweest is en het behulp van lokale bewoners en wat roestige steeksleutels wordt de bende weer in positie gezet.
De laatste dagen komt er veel regen uit de hemel zetten en ook de onvermijdelijke onweer zorgt ervoor dat ik veel uren doorbreng op de veranda van mijn bungalow. Ach, eerlijk gezegd kan ik mij geen beter einde van dit geweldige avontuur bedenken, en terwijl de regen de paden blank zet en de onweer de lichten doet dimmen van tijd tot tijd geniet ik na van een prachtige reis en verheug me op de terugkeer in mijn dorp waar ik ruim 8,5 maand geleden afscheid van nam.

Zoals ik aan het begin al schreef is dit mijn voorlaatste update op mijn reisweblog, mijn laatste update zal nog volgen, wat daarin komt te staan,? Ik heb al een idee, aan jullie om mijn reisweblog nog met een schuin oog in de gaten te houden.

Tot die tijd, groeten vanuit Koh Samed en tot weerziens in Renesse.
Vincent

Reacties

Reacties

peter en janny

Ha Vincent,
Wat een onverwachte wending! Maar kan me voorstellen dat je voorlopig genoeg gezien en beleefd hebt. We hebben erg van je verhalen genoten en we zien elkaar weer in Renesse.
Geniet van je laatste vakantiedagen!
Hartelijke groeten

hillegonda@schadenberg.eu

Ha Vincent, Vorige week viel er een kaart in onze bus, wat ontzettend leuk!!!
Wat leuk om je verhalen steeds te lezen, je kan wel schrijver worden.
Alvast goei terugreis.

Aart

Vincent leuk dat je in de Old-Amsterdam bent geweest.
Alleen wij komen uit Weesp,dat is vlak bij Amsterdam, en zijn van 13 oktober 2012 t/m 7 april 2013 op het eiland aanwezig.
Als je nog foto''s van de kroeg hebt voor de website zal ik ze zeker plaatsen.
Groetjes Aart en Linda.
www.old-amsterdam.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!