vinniebackpackingtheworld.reismee.nl

Laatste deel Cambodja & Kort bezoek Thailand

Hallo Allemaal,

Bij deze weer een update over onze reisverhalen, hoewel Martin ondertussen alweer thuis is schrijf ik het nog in meervoud. Voor zover ik mij kan herrineren was de laatste update vanuit Phnom Penh. Onze volgende stop is niks minder dan Siem Reap met de indrukwekkende Angkor Wat Tempels. een eindeloze busrit brengt ons naar de stad waar we een goed guesthouse vinden. Tijdens een Cambodiaans biertje, die hier overigens $0,50 kost, maken we onze plannen om ons op de tempels te storten. De beste oplossing hier is een tuk-tuk huren die je de hele dag rond rijdt tussen alle tempels door. Zo gezegd, zo gedaan. S'avonds uiteraard het bruisende uitgaansleven van Siem Reap bezocht, een goede pizza vormt de bodem voor een stevige avond kroegtijgeren. De kroeg waar we heen gaan was al bekend; De Angkor What? Bar, een gratis t-shirt bij bestelling van een ''emmertje'' dit ''emmertje'' is een plastic voorwerp waar een sloot aan alcohol in gaat dit lichtjes aangemengt met cola of 7-up en voila, een recept voor een gezellige avond. Volgende morgen gaan we over op actie, de Tempels. Onze chauffeur brengt ons naar de eerste en de meest machtige tempel, de Angkor Wat zelf. Groot en indrukwekkend dit gebouw, je verdwaalt zowat in dit mega-complex. En dan te bedenken dat dit al in 11e..!! eeuw is gebouwd. Uniek. Na een paar uur stappen we in de taxi voor de volgende tempel, in het algemeen lijken al deze stenen gebouwen op elkaar maar blijft het prachtig om hier doorheen te lopen. Ondertussen doet de Cambodiaanse zon zijn uiterste best om ons levend te verbranden, het is de de heetste maand van het jaar met temperaturen tegen de 40 Graden. Maar deze 2 Zeeuwen laten zich hierdoor niet uit het veld slaan en de rest van de middag bezoeken we de ene na de andere tempel. De Angkor Tempels beslaan een complex aan verschillende gebouwen waaraan je 1 dag niet genoeg heb, einde van de middag houden we het voor gezien. Morgen gaan we voor de herkansing. Rest van de middag beetje chillen, en s'avonds ontmoeten we Bram een andere Nederlandse toerist die we ook in Saigon hebben ontmoet en zetten met z'n drieën koers naar de eerder genoemde bar voor een t-shirt. Met z'ndrieën brengen we een leuke avond door in deze kroeg en consumeren enige emmers. Helaas voor de drie van ons hebben we besloten om de volgende morgen vroeg eruit te gaan om zonsopkomst te bewonderen bij Angkor Wat en zo zitten we om 5 uur s'morgens in de tuk-tuk op weg naar de Tempel. Van zonsopkomst weinig sprake, het is bewolkt, de hemel is al volledig licht maar we zien nog geen zon, deze zit nog steeds achter de wolken. We laten de pret niet drukken en nemen een andere route die ons naar nieuwe tempels leidt, waaronder de bekende Laura Croft Tempel, daar waar de film ''Tomb raider'' is opgenomen. Zeker de moeite waard zijn de bomen die door de stenen heen groeien en de stenen langzaam verdrukken. al met al een magische plek waar we vele uren doorbrengen.

Na onze tempel-tijd zetten we koers richting de Thaise grens, we boeken een bus voorzien van vele luxe die we helaas nooit hebben mogen terugzien tijdens de rit. Na een vlotte gensafhandeling hebben we een mini-bus die ons naar Bangkok brengt, Khao San Road om precies te zijn. Pinnen, pizza-punt en inchecken in het hotel dat we op voorhand al hadden geboekt. Die avond weinig actie, we drinken een cocktail aan de bar van een omgebouwde VW camper en houden de volgende dag rust aan het zwembad en lopen wat over de markt. Om toch nog wat van Bangkok te zien nemen we een boot-ticket die ons naar verschillende delen van de rivier brengt om daar een mooie tempel te bewonderen. Feit aan de tempel is zeker dat men goed ter been moet zijn daar de traptreden in bijna 45 graden omhoog gaan. Bovenop een mooi uitzicht op Bangkok. We hadden nog meer op het programme staan maar de temperaturen in Bangkok tikken hier de 40 Graden aan, niet ideaal om dan over straat te slenteren dus brengen we onze tijd door aan het zwembad en bijbruinen. S'avonds komen we weer in actie als we de gebruikelijke cocktails aan de VW Camper bar nuttigen alvoor ons in het nachtleven van Bangkok te storten. Toppunt van de avond is zeker een bezoek aan een goede dans-club waar een grote menigte toeristen los gaat op de dansvloer met goede beats van de 2 DJ's. Zoals wel vaker vliegt de tijd voorbij wanneer men plezier heeft en het onvermijdelijke vertrek van Martin staat voor de deur. We doen s'morgens nog samen ontbijten waarna Martin een taxi neemt naar het vliegveld.Helaas is er dus een einde gekomen aan 4 geweldige weken samen reizen en genieten, voor Martin tijd om weer naar huis te gaan, ik wil nog meer van Thailand zien en boek een bus-ticket naar Koh Samed, een klein eiland in de Golf van Thailand. Daar wil ik nog wat tijd doorbrengen en dan,. Zien we dan wel weer, maar ik ga jullie op de hoogte houden.

Groeten vanuit Koh Samed.