vinniebackpackingtheworld.reismee.nl

Van Budapest naar Kroatië

Van budapest naar Kroatië

Jawel, we zijn in Kroatië, het heeft even geduurd, maar het wachten is het dan ook allemaal waard geweest. De rest van de dagen in Budapest heb ik doorgebracht met een jongemeid uit Schotland. Samen de Thermale baden Budapest geprobeerd, en die zijn echt heerlijk. Er zijn meerdere baden van verschillende temperaturen en mineralen die allemaal een helende werking op het lichaam zouden moeten hebben. Zo zijn er baden van 20 graden, maar ook van 40 graden, en uiteraard genoeg sauna's ook met verschillende temperaturen, de warmste was 60-70 graden met menthol mineralen. Dan direct het koude water van 20 graden in, heerlijk.
Na een uurtje of 5 baden en badderen houden we het voor gezien. Gerimpeld en compleet gezuiverd door de mineralen gaan we terug naar het hostel, Zij pakt haar spullen om de nachttrein te nemen naar Duitsland, en ik hobbel naar de supermarkt voor wat te eten.
S'avonds slecht geslapen door de het lawaai van de straat, het hostel ligt direct aan een drukke autoweg, en als je de ramen sloot, werd het veel te warm op de kamer, dan de ramen maar weer open. Zondag besluit ik om voor de verandering maar weer wat van Buda&pest te gaan zien, heb een paar mooie dingen op de kaart gezien die weleens de moeite waard kunnen zijn.
Na een flinke wandeling kom ik aan de buitenrand van Buda uit, op een grote heuvel waar het voormalig koninklijk paleis was, en het nationale museum. Na een paar uur ben ik bij de Donau en midden op de Donau ligt een eiland en besluit om die maar eens te gaan bekijken. Mijn voeten doen zeer van het lopen en ga lekker pootje baden in de Donau, heerlijk helder en fris water. S'avonds weer terug in het hostel, als ik me bedenk dat ik oordopjes in me toilettas heb zitten. Heb ook nog de mogelijkheid bekeken om onderweg van Budapest - Zagreb te stoppen bij Lake Balaton, als ik een beetje rondvraag schijnt het niet echt de moeite waard te zijn: Einde van het seizoen, bijna geen toeristen meer, dure hostel en veel muggen, juist ja, einde verhaal lake Balaton.

Maandag, ik heb nog een dag te gaan voor ik mijn visa heb, en ik wil gewoon weer gaan, reizen, onderweg zijn, Ik heb het nu wel gehad met Buda&Pest, mooie stad, maar na bijna 6 dagen heb je het echt wel gezien. Ik besluit om dinsdag door te reizen naar Zagreb (Kroatië), moet te doen zijn naar mijn idee: Treinverbinding uitgezocht, 13:11 vertek naar Zagreb, s'morgens vroeg mijn visum ophalen en direct door naar het station dus. De rest van de middag beetje lezen, slapen, eten, chillen dus. Leuk detail, moet al 2 dagen mijn kamer delen met 5 leuke Duitse meiden, wederom bedenk ik me dat ik toch maar een zwaar leven heb.

S'morgens vroeg eruit, naar de Iraanse Ambassade. Om 1 uur moet ik terug komen, ze hebben nog geen toestemming gekregen. Om half 1 stap ik weer naar binnen in de hoop dat ik op die manier mijn trein nog kan halen. Vijf minuten later heb ik mijn visum voor Iran, geweldig. Ik spring op de eerste bus naar het station en ren de internationale ticket-verkoop in, totdat mij wordt verteld dat de trein naar Zagreb vanaf Buda vertrekt en niet vanaf Pest. Verdorie, dat stond er niet bij op internet, en iedere backpacker die ik sprak vertrok vanaf dat station, maar uiteraard moet mijn trein weer ergens anders vertrekken: De volgende trein vertrekt om 17:05, er zit niks anders op dan wachten. Ipod, leesboek en cola'tje bestellen op het terras.
Na 6,5 uur in de trein te hebben gezeten kom ik s'nachts aan op Zagreb CS, bussen en trams rijden niet meer, dus een taxi, onderweg naar me hostel big smile op mijn gezicht, Ondanks alles ben ik wel in Kroatië..!

De volgende dag ontmoet ik een Amerikaanse jongen die met de motor door Oost-Europa gaat, we zijn direct vrienden, da's duidelijk, mooie honda tourmotor trouwens. Na een paar uur door Zagreb te hebben gelopen, tarrasje gepakt, ergens wat gaan eten en s'avonds weer naar het hostel. Voor de volgende dag besluit ik door te reizen naar Zadar, dat ligt aan de kust van Kroatië, watertemperatuur nu ongeveer 27 graden krijg ik te horen, mooi, als we daar aankomen, weet ik wat ga doen.

Tot de volgende update,

Vincent

Reacties

Reacties

Martin

Jaja de verhalen worden steeds mooier!
Doorgaan zo!

Erik

Prachtig dat je nu door kan Vin. Op naar Iran, Pakistan ,..de Himalaya!!
Simply enjoy,
cheers!!!

Huub

taxi.... doe maar duur ;-)

edwin mab

he vinnie lachen om je verhaaltjes te lzen!!!
hoorde van mijn broer dat je op reis was dus dacht nu moet ik ook eens even kijken greetz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!