vinniebackpackingtheworld.reismee.nl

Korte update Bangkok, Thailand

Hallo allemaal,

hier een korte update over Bangkok tot nu toe. Vlucht vanaf India prima verlopen, iets minder dan 3 uurtjes in de lucht en Vinnie stond op Thais grondgebied. Visa helemaal makkelijk, als je binnenvliegt krijg je 30 dagen gratis visa, die is dus mooi in de pocket. Uiteraard zetten wij direct koers naar de overbekende Khao San Road, the place to be voor backpackers. Kom s'avonds laat aan en ga eerst voor een biertje, deels omdat de temperatuur hier niet mis is, ondanks dat het laat is is het nog behoorlijk warm. Qua verblijf genoeg keuze hier, kies een goed guesthouse en ga met wat andere backpackers een avondje op stap. Sfeer hier helemaal te gek, iedereen loopt hier op teenslippers, met hoedjes op, en vage t-shirts met vreemde teksten. De dagen daarna koop ik ook een paar nieuwe shirts, kost hier niet veel. Ook ga ik voor mijn visa voor Vietnam, kan dat maar vast geregeld zijn. Ook nog wat minder nieuws, als ik op een ochtend voor een korte rit achterop een motortaxi stap gaan we met z'n tweeën onderuit, de snelheid lag gelukkig laag maar heb een lelijke schaafwond op mijn elleboog en mijn digitale camera is naar de eeuwige jachtvelden heengegaan. Na 6 maanden van reizen is dit mijn eerste incident. Die middag naar een dokter die zegt dat het meevalt, laten we het hopen. Mijn camera is niet meer te maken dus zet ik koers naar MKB Shopping Centre (Bedankt voor de info, Michel) en loop een middag rond om een nieuwe camera aan te schaffen. Heerlijk gegeten op de 6e verdieping, Thais eten is werkelijk geweldig, in een handomdraai heb je de beste exotische maaltijd die je nog nooit eerder op heb. Besluit Thailand te laten voor wat het is en boek een directe bus naar Vientane, Laos. Wil wat tijd doorbrengen in Noord-Laos en dan door naar Hanoi, Vietnam. Eind Maart komt een vriend van mij naar Hanoi, Martin Hanse, de naam is bekend bij de meeste. Samen zullen wij in 4 weken van Hanoi naar Bangkok gaan. We eindigen dus allebei in Bangkok en vanaf daar zal ik verder Thailand gaan verkennen. Tot zover deze korte update vanuit Bangkok. Het beste weer in Nederland en ik stap vanavond op de bus naar Laos.

Tot een update vanuit Laos.

Groeten, Vincent

Reacties

Reacties

Martin

Jaja dat zal goed moeten komen daar!
Ik ben aan het aftellen!

jan

he vinnie een vraagje met wat voor budget bedrag ben je begonnen met je reis? je verhalen zijn leuk om te lezen.

ed

de bekende oosterse wijze laouwe tzè zei eens tegen zijn leerling,toen hij in de verte de stad zag liggen . wees niet bang kok

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!