vinniebackpackingtheworld.reismee.nl

Ankara, Kayseri & Goreme

Hallo Trouwe lezers..!

Na een paar dagen van stilte bij deze weer een update van de reisverhalen.

Ankara om maar meteen met de deur in huis te vallen, S'morgens vroeg om 5 voor 7 kom ik aan op een koud Ankara, de temperaturen van Istanbul gelden hier niet meer, dit is het binnenland van Turkije. Ik zwerf wat door de stad, nog geen internetcafe open om een hostel te checken, wel lekkere thee gedronken op een plein vol met duiven. Deed mij een beetje aan Amsterdam denken. Geen hostel te vinden op internet, Ankara heeft gewoon geen hostels, meerdere sites afgegaan, maar het zal een goedkoop hotel worden, Ik vind ereen voor €10 per nacht, ok dan. Spullen droppen, kaart regelen van de stad en erop uit. Eerst wil ik naar de Ambassade van Azerbeidzjan voor de verandering. Taxi's zijn hier erg goedkoop dus ik ga in stijl. Wederom weer Holland of Letter of Invitation, ik heb nog weleens eens verhalen gehoord dat reizigers er zelf een schrijven, adres van internet plukken en pennen maar, naar mijn Hollandse begrippen is dat fraude en valsheid in geschriften. Ik zet de denk-tank aan het werk en ga terug naar het hotel. Die middag Ankara Castle bezocht, waarvan gezegd wordt dat deze even oud is als de stad Ankara zelf. Zou goed kunnen, hier en daar missen ook complete stukken door de jaren heen. Uitzicht op Ankara helemaal geweldig. Daarna Anatolisch museum der Beschaving, museum geheel gewijd aan de Antatolische beschaving die hier gehuisvest is geweest. Zeer mooie voorwerpen en objecten, alsmede de beelden en andere kunst, erg bijzonder en zeker een bezoek waard. Ik loop door de buitenwijken van Ankara terug naar het hotel. Internet op gegaan en Armenie als back-up onder de loep genomen. Kan het me niet veroorloven voor de grens met Azerbeidzjan te staan zonder visum, dus Armenië. Ik kan direct voor een online visum gaan en google Armenië op veiligheid, geen punt lees ik. Mooi. Armenië visum in progress, 2 dagen en dan is het gereed aldus de webstie, ik vul me gegevens in en betaal online.

De volgende avond heb ik de trein naar Kayseri, om 8 uur s'avonds zit ik in de trein en om 3 uur s'nachts sta ik in de middle of nowhere op een klein verlaten station in Turkije, knap geregeld vin..gelukkig gaan er mini-busjes verder naar het busstation. Eerste trein naar Goreme gaat om 09:14 en de 1e bus om 7 uur. Helaas is het busstation 6,1 kilometer verderop volgens mijn navigatie, leuk stukje lopen dus. UIteindelijk sta ik om 8 uur op Goreme, wat een nacht, volgende keer even iets beter plannen. Die dag doe ik niet veel meer, oriënteren hoe ik Cappadocië ga verkennen en kaarten verzamelen. Die middag zie ik een 125cc Yamaha off-road bike, en ben direct verkocht. Volgende morgen om 9 uur heb ik hem gehuurd tot 6 uur s'avonds. Om 9 uur zit ik op de motor en geen pad is mij te gek in Cappadocië, ik ga door stukken natuur waar volgens mij nog nooit iemand is geweest. Ondertussen genieten van Cappadocië, wat is dat mooi zeg. In het losse zand ga ik een paar keer onderuit, verder niks bijzonders. Een keer ga ik wel te ver met de motor. Ik ga een helling te lijf waarvan zelfs een berggeit zo zijn twijfels zou hebben, als ik bovenop een bocht wil inzetten om hoger te komen, trekt de motor het niet meer, en motor & Vinnie komen op een onaardige manier in contact met de Cappadocische rotsen. Ik spring er op het laatst vanaf maar de motor ligt 45 graden ondersteboven. Jammer, had hij maar geen off-road motor moeten worden. Rest van de dag ga ik tekeer als een voormalig Parijs-Dakar coureur en zie het mooiste van Cappadocië op mijn manier. Volgende dag naar Sivas, kort gebleven, Divrigi is meer de moeite waard. In Divrigi bezoek ik eenklooster uit 1228..!nu een moskee, maar de bouw en alles is zeker de moeite waard. Ik loop door naar een oud kasteel en heb wederom weer een geweldig uitzicht op de stad. Ook niet zo geheel vreemd dat ik altijd mooi uitzicht heb, het binnenland Turkije is een en al bergen. Met de minibus zaten we op 1950 meter hoogte voordat we helaas afdaalden naar Divrigi. Plannen in het verschiet zijn, Sumela en Trabzon en dan ga ik langzaam Turkije verlaten en komt Georgië in beeld, Geweldig, kan nietwachten en tot die tijd hou ik jullie op de hoogte.

Groeten uit Divrigi..!!

Reacties

Reacties

alies en Machiel

hey vin...

volgends mij kom t allemaal wel goed lekker aan t genietten!
hoe is t weer daar we hebben zondag een super zomerse dag gehad.... wij met onze caravan op de brouwersdam lekker hoor!!

doeiiii

Martin

Heey!!
Dat is gaaf met de motor!
Kan je beter houden en daarmee naar India rijden.
Geniet verder! Ik hou je in de gaten.........

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!