vinniebackpackingtheworld.reismee.nl

Budapest update deel II

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, tot dinsdag ben ik in Budapest, waarom,.? dat hoor je zo wel.

Woensdag de 31e vertrok mijn bus naar Budapest, s'morgens nog wat door Bratislava gezworven, heb ik van Slowakije ook nog wat gezien. Op het busstation mijn lijn opgezocht en lekker gaan lezen in 't zonnetje (Floortje Dessing, 365 dagen onderweg) heerlijk reisvoer voor onderweg. Totale reistijd 2 uur en 45 min. In de bus zie ik een bord voorbij komen ''Budapest 80'' en voor ik het doorheb rijden we Hongarije in en sta we in no-time buiten de bus, Ik ben gewoon in Hongarije, geweldig..! nou komen we ergens. First things first, eerst pinnen, koers staat niet zo gunstig, maar vooruit, het is nog steeds niet duur. Onderweg ook veel natuur gepasseerd, een paarmooie vogels gezien, o.a. grote witte vogel, Ooievaar.?zou wat voor Tobi en Erik zijn geweest, die zouden die buschauffeur gedwongen hebben te stoppen, desnoods met geweld, om vervolgens met hun verrekijkers het bos in te rennen.

Op weg naar mijn hostel,die op 80A zit, kom ik aan het begin van een lange straat uit op no. 150, 5 min lopen dacht ik, kan geen kwaad, ik denk dat ik de langste hoofdstraat van heelOost-Europa hebt ontdekt wantna8 minuten ben ik bij no. 142. Grote bedrijvenen businessparken neem hier het grootste deel in.Juist ja De Bus, dus, nog steeds geen conducteur te zien, erg jammer, hostel gevonden, spullen in mijn locker en voor wat boodschappen. Pasta als hoofdgerecht goedkoop&voedzaam, en 2 biertjes natuurlijk,ik heb tenslotte wel vakantie weliswaar lang en ver weg, maar toch. Helaas is het hostelde rest van de dagen vol, dus de volgende morgen moet ik verhuizen naar een ander hostel. Die middag naar deIraanse ambassade gegaan, met alle hoop van dien, visum aanvragen, geen probleem, formulier invullen, pasfoto erbij en of je even 18.000 Forint wil aftikken, klinkt veel, is''maar'' €60,- ''Come back next week for your visa'' verdorie, daar heb ik geen rekening mee gehouden, dus tot volgende week dinsdag ben ik in Budapest, ach ja, whatever, er zijn ergere plaatsen om je dagen door te brengen.

De volgende dag kom ik erachter dat ik mijn USB-stick ben vergeten in het vorige hostel, stom, ik heb gebeld, ze hadden deze al gevonden, gelukkig. Ook wel leuke vermelding, ik heb mijn eigen wasje gedaan op reis, jawel, tube ''op-reis-wasje'' heb ik mee, scheutje in de douchebak, beetje soppen en het warme water doet de rest, het rook schoon de volgende morgen, laten we het daarbij houden.

Wat nog wel even wennen is, die grote rugzak op je schouders, waar je even rekening mee moet houden is je ''uitzwaai'' die rugzak heeft gewoon een dooie hoek zeg maar. Paar dagen geleden stond ik in een mini-market en die was niet zo groot, woord zegt het ook al, en bij het omdraaien veegde ik het halve schap met chocoladerepen van de stelling af, laat ik het zo zeggen; Bij bowlen was het goed geweest voor een strike, maar te zien aan de eigenaar kreeg ik hier geen punten voor.

Morgen dus maar weer Budapest in, beetje rondhangen bij de bruggen en in het park, de buitenbaden van Budapest wil ik morgen gaan uitproberen, een frisse duik nemen, zeg maar.

Tot dan,

Groeten, Vincent

Reacties

Reacties

Martin

Heej!!
Ziet er goed uit vin! gaat helemaal goed komen.
We houden je in de gaten.
Plezier..... grtn Martin

Marjolein

Hey broer!!
hahaha over die rugzak! echt leuk, lag echt in een deuk! Veel plezier nog daar je komende dagen!

Liefs,
Je zusje

ed

vinnie,
die grote witte ooievaar? ik dacht even dat je al een kind had gemaakt.

peter en janny

Ha Vincent,
Dankjewel voor je kaart! Wij gaan je volgen genieten nu al van je verhalen!
Veel plezier en wij hopen dat je veel mooie ervaringen opdoet.

machiel en alies

best gelopen, veel plezier en de groeten.

Huub

inderdaad helemaal in een deuk om de rugzak! en ook bedankt voor je kaartje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!