vinniebackpackingtheworld.reismee.nl

Van Praag naar Budapest

Hallo allemaal, hier live vanuit Budapest, waar ik begin van de middag ben aangekomen met de bus.

Na Praag heb ik dus de bus gepakt naar Sedlec om de Church of Bones te gaan bezoeken, na een busrit van 1 uur en een kwartier stond ik op Kutna-Hora busstation om een pendelbus naar Sedlec te nemen. In de bus een meid uit Kaapstad ontmoet, leuk, ben ik ook geweest. Ik heb ook ontdekt dat je gewoon moet zeggen dat je student bent, krijg je overal korting, en ze vragen niet om een studentenpas. De church of Bones is dus indrukwekkend om te zien en waar ik me over verbaasde is dat schedels en botten na anderhalve eeuw onder te grond geweest te zijn, nog zo goed bewaard gebleven zijn. Na Sedlec een klein beetje moeite om met de trein door te gaan naar Brno, waarvan ik zeker wist dat er treinen gingen. Tjechen zijn aardige mensen, maar als ze eenmaal iets in hun hoofd hebben waarvan hun het idee hebben dat dit het antwoord moet zijn op jouw vraag, kan je gewoon de rest shaken. Er zijn geen treinen en en rijden geen treinen naar Brno was het antwoord. Juist ja, bedankt, ik zoek wel verder. Bij het VVV kreeg ik netjes een plattegrond hoe ik naar het station moest lopen. Eenmaal gearriveerd in Brno, einde van de middag ondertussen, moest ik nog mijn aansluiting naar Bratislava halen, iets eten, drinken en me Praagse Euro's omwisselen omdat ik Tjechië uitging. Gelukkig zat alles mee en stapte ik op tijd de trein in naar Bratislava, waar ik arriveerde toen het al schemerde.

Tegen de tijd dat ik mijn buslijn had gevonden naar mijn hostel was het al donker, en toen ik uitstapte had je bijna een zaklantaarn nodig om de weg te vinden, dus sorry ma, ik weet dat beloofd heb om niet in het donker te reizen. Hostel snel gevonden, wat denk je, doet er niemand open, sta je dan in het donker in een vreemd land. Gelukkig deden ze uiteindelijk nog open en inchecken, douchen, biertje doen en lekker slapen.

De volgende morgen spullen gepakt, hostel geboekt via internet, toch nog wat Slowakije gezien, Bratislava even ingeweest en door naar het busstation en om half 3 stond ik in Hongarije..! de middag heb ik besteed aan weblog bijwerken en foto's plaatsen, (ik liep wat achter in't fotowerk) Morgenochtend vroeg ga ik de stad in om Buda&Pest te gaan verkennen.

Tot zover een update uit Hongarije.

Groeten Vincent

Reacties

Reacties

Erik

Hey Vinny,
mooie stad Boedapest. Ik was daar net op het moment dat communisme daar op het einde liep en McDonalds in opkomst (toen de grootste in Europa);-).
Ik vond het bier daar vies, maar Palenka en Egri Bikaver (=stierenbloed), maakten veel goed,...
enjoy my friend!!
Erik

Hillegonda Schadenberg

Hoi Hoi Vincent,
Wat een enge foto's en ik ben wat gewend :-)
Ik ben van de zomer bij mijn vriendin in Hongarije geweest, ze woont in Budapest, erge mooie stad, veel van de 2e WO!
Geniet ervan.

Maartje

Hoi Vincent,

Mooie start van je reis! Ik blijf je volgen.

Groetjes Maartje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!