vinniebackpackingtheworld.reismee.nl

Hallo Allemaal,

Hallo vrienden, familie en collega's

Eindelijk is het dan zover, Vinnie is op reis, en bij deze zijn eerste reisverhaal vanuit Praag.

Om maar meteen bij het begin te beginnen. Zaterdag de 27e om 16:11 uurheb ik de trein gepakt vanaf goes, met overstap op Dordrecht. vanaf Dordrecht de trein naar Eindhoven, en na een korte wachttijd was het dan zover.. de trein naar Praag. Eenmaal goed en wel aan boord, meteen een Nederlandse jongen ontmoet die ook naar Praag ging, dus ik had meteen een reisgenoot, later die avond nog een paar meiden uit Engeland en Ierland ontmoet die ook naar Praag gingen. Leuk gezelschap bij elkaar zeg maar.

Tegen een uur of 12 s'nachts kwam toch de vermoeiheid wel om de hoek, maar slapen op een slaapstoel valt toch tegen. Volgende keer toch maar een bed reserveren,.? om 1 uur toch in slaap gevallen en om 3 uur weer wakker. Om 4 uur s'nachts ben ik op zoek gegaan naar een lege coupe en vond er een, benen over alle stoelen en heerlijk geslapen tot half negen s'morgens totdat een Tsjechischeconducteur met verdacht grote baard me wakker maakte voor ticketcontrole. Half 10 rolde de trein netjes Praag hoofdstation binnen, een paar minuten te vroeg nog zelfs. Eerst op zoek gegaan naar een ontbijt, Tsjechische Euro's opgenomen (Tjechische kronen) meteen gekeken welke treinen verder gaan naar Brno omdat dat mijn volgende halte wordt.

Op een poster stond een advertentie van een hostel 9 euro per nacht, 10 euro inclusief ontbijt, ik het adres overgenomen en op zoek, de tram genomen, die overigens net als Rotterdam over is gegaan op de elektronische betaalwijze voor OV, dus ik kijken voor een conducteur, niet gevonden, dus mijn 1e ritje zwartrijden heb ik ook weer gehad. Uitgestapt op de juiste halte en zoeken maar en zoeken maar, niks gevonden, verder zoeken, wel gevonden, maar bleek een zomer hostel, dus nu gesloten. Ander adres gekregen, en verder zoeken, en ook die niet kunnen vinden, iedere straat van ieder blok heb ik wel gehad. Ik ken nu de buitenwijken van Praag bijzonder goed zeg maar. Tram terug naar het CS, metro gepakt, naar een ander hostel, en bingo..! mijn eerste slaapplek toch nog geregeld., moe en versleten meteen mespullen gestald, douchen, half uurtje slapen en pizza gaan eten op de hoek bij het hostel.

Vanavond nog een heerlijk Praags biertje gedaan in het hostel €1,20,- voor een halve liter, en nu lekker slapen.

Tot de volgende update..!
Groeten Vincent

Reacties

Reacties

Tobi Koppejan

Zo, da's gaaf, eindelijk de hort op!! Biertjes in Praag, dames in de trein.......ik hoor het al.....veel plezier de komende tijd!!!

Bas

He Vinnie, geweldig om te lezen!!

Houd ons op de hoogte!

Veel plezier!

Marjolein

Hey broer!! super om te lezen! ben benieuwd naar je volgende ervaring/reisverslag!!

Liefs,

je zusje(K)

remco

Hey vin,je mist de frites van plenty zeker al?:)Best grappig om dit te lezen,en heb me voorgenomen om t maar te gaan volgen waar je volgende keer gestrand bent.
Have fun en de groeten.
Remco

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!